Održavanje uredne, prijatne kancelarije može učiniti čuda za produktivnost zaposlenih i stvoriti sjajno okruženje dobrodošlice za Vaše klijente. Čista kancelarija je bitna za imidž Vašeg poslovanja. Princip je isti kao sa “odelo čini (poslovnog) čoveka.”
Kakav utisako Vašem poslovanju želite da ostavlja Vaš radni prostor?
Sigurni smo da su Vam važne osobine poput profesionalnosti, pedantnosti, transparetnosti… Neka Vam onda kancelarija izgleda kao da negujete te vrednosti.
1. Organizujte papire

Efikasan sistem skladištenja i organizovanja fajlova, dokumenata i registaratora je dobra investicija. Istaživanja pokazuju da uredan prostor i pregledno organizovana papirologija utiču na motivaciju i moral zaposlenih.
Svi volimo da radimo u čistoći, redu, i u prostranim mestima. I pri tom da imamo utisak da je svet organizovan, a ne da je potpuni haos.
Možete organizovati plakare, police, fioke tako da imaju neki red i da ostavljaju dobar estetski utisak. Odaberite sami pod kojim kategorijama ćete organizovati, ali neka bude jasno i pregledno.
2. Podstičite redovno spremanje stolova

Podstičite zaposlene da svoje stolove održavaju što urednijim. Dokazano je da neuredan sto negativno utiče na produktivnost. Dogovorite se sa svojim zaposlenima da, recimo, odvoje pet minuta nakon završetka posla, da bace nepotrebno i poslažu pribor koji koriste.
Takođe, može biti podsticajno da na svojim stolovima drže nešto što im je značajno. Porodične fotografije, igarčke, biljke… Šta god ih raduje. Važno je da sve bude uredno.
Bilo bi poželjno da obezbedite i sredstva za dezinfekciju ruku koja će stajati na svakom random stolu.
3. Redovno praznite kante

Obezbedite kantu za svaki sto. Neka to bude kanta za papirni otpad. Kantu za organski otpad smestite u prostoriju za odmor, kuhinjicu ili kantinu.
Ako zaposleni imaju kantu za papirni otpad blizu sebe, manja je verovatnoća da će se otpad nakupljati na stolovima. Ne dozvolite da se papir preliva iz kante. Na kraju svakog radnog dana ispraznite sve kante u kontejner.
4. Održavajte toalet čistim

Pored podrazumevanog, da je važno da toalet bude čist i dezinfikovan zbog opšte čistoće, važno je i zbog buba koje žive u vlažnim sredinama, a koje mogu biti prenosioci zaraza.
Čist i suv toalet čuva zdravlje zaposlenih. Skrenite pažnju svojim zaposlenima da se ponašaju kao kod svoje kuće. Sigurno bi toalet kod kuće održavali čistim i urednim.
Redovno dopunjujte toalet papir i ubruse, a ukoliko imate peškire, menjate ih svakodnevno. Obezbedite sapun za ruke koji dezinfikuje i eventualno ženski ormarić.
5. Održavajte kuhinju čistom

Hranu odlažite pravilno. Bacajte je ili stavljajte u frižider. Ne dozvolite da stoji po površinama, ispušta neprijatne mirise, trune i ostavlja utisak neurednosti.
Čistite sudoperu redovno i sve površine pređite krpom i dezinfekcionim sredstvom jednom dnevno. Takođe, i kuhinja je mesto u kom se mogu pojaviti bube. Ukoliko se pojave, izvršite dezinsekciju, dezinfekciju i održavajte prostor maksimalno suvim i čistim.
Najbolje bi bilo da imate prostor za jelo inače će zaposleni jesti za svojim stolovima, a to ne ostavlja utisak urednog prostora, plus postoji rizik od prosipanja.
6. Neka cela kancelarije bude očišćena jednom nedeljno

Jednom nedeljno je potrebno očistiti kancelariju od poda do plafona.
To uključuje čišćenje prašine, pajanje, usisavanje, brisanje podova, poliranje, raspetljavanje računarskih kablova i ribanje potencijalnih fleka sa stolova.
7. Ne preskačite elektronske uređaje

Oko računara i ostalih elektonskih uređaja se nakuplja dosta prašine.
Najbolje je čistiti ih peruškom ili suvom krpom. Ne preporučuju se morkre krpe, eventualno vlažne. To je važno I zbog opšteg utiska, a i zbog radnog veka Vaše elektronike kojoj šteti prašina.
Dezinfekcionim sredstvom čistite tastature i kompjuterske miševe, ali ne i ekrane!
8. Savršeno čista recepcija

Prvi utisak je najvažniji. A prvi utisak ostavlja Vaša recepcija. Tudite se da bude savršeno čista. Taj prostor je baš onaj koji bi trebalo brzinski čistiti i par puta dnevno. Neka osoba koja radi na recepciji kod stola drži sredstvo za prašinu i krpu i par puta u toku dana, kada nema nikog, prebriše vidljive površine.
Takođe, gledajte da taj deo sadrži što manje predmeta, a da oni, koje ipak sadrži, budu uredno složeni. Biljke ostavljaju dobar utisak, ali velike bljke koje ne štrče na sve strane. Gledajte da boje koje preovlađuju na Vašoj recepciji budu svedene.
9. Obezbedite pomoć ako Vam je potrebna

Zaposlite profesionalce ili spremače sa punim radnim vremenom i onda ne morate više ni o čemu da brinete, oni znaju sve. Ne zaboravite i da izaberete efikasna sredstva za čišćenje i dezinfekciju, koja će ubrzati i olakšati čišćenje kancelarije.
Za pomoć spremačima, ili ukoliko odlučite da Vi i Vaši zaposleni sami preuzmete odgovornost za dobar utisak koji ostavlja kancelarija – povoljan i kvalitetan materijal nabavite u Eastern Office.